ingatlah tanggungjawab kita ...

Follow me ... stay updated.

Wednesday, September 22, 2010

Cerita Raya - Part 1

Salam .. salam ...

as u all know la kan, (erk... kalo x tau x per! bukan PM ker nk amik tau yer dak?).. ni la 1st time nk sambut raya umah maktua ... excited GILERR U... (muahahahaaa ..erk naper gelak? hanya mereka2 jer yg tau haks..)

mlm raya tu buka puasa mcm2 ada... heeee k.ipo aku dh sampai masa tu. dia la kerjakan dapur maktua aku. dah siap dh masak rendang ayam, nasi impit, kuah kacang, ketupat .... bla.. bla... pastu maktua siap masak ketiaw sup .. ketiaw goreng la nasik lagik .... laksa ... puhhh meriah!!!! aku jer makan sikit sebab x tau nk makan aper benonyer. zam? jagan tanya abis suma dia pulun.. huhu takut baru melayu nk pakai pagi raya tu x muat lak.. muahahahhaaa

pagi hari raya tu. maktua masak nasi tomato ... sedap o ... makan lak ngan ayam goreng kan.. (sempat selamatkan ayam goreng sebelum jadi ayam masak merah bab sat g kompom pedas.. huhuuu ) .... makan jer + mkn lagik. yg peliknyer pagi2 raya pas salam beraya suma pakat g umah jiran sebelah a.k.a bespren maktua la kununnyer ... aku g jap .. duk ... buhsan .. balik umah ceduk nasik .. makan lagik ... zam? heheh x yah tanya mana ada aku ada la dia .. dia sebuk ngan laksa dia x sudahhh. ....

pastu lepak... tunggu mak2 sedara zam yg len sampai dari kl. jauhhh Oooo kl-klang. jangan x tau ok! dah sampai pun mkn lagik ... erkk.. aku x mkn la dah sbb kenyang!... hak... hak .... aku layan tv jer ... sambil layan zam nk air la nk tu la nk ni la. ...

pastu kan ... ermmm. .....................................................................................................................

so plan kami rayer tahun ni. mlm raya, 1st raya kat klang. 2nd raya konvoi sekali dgn family maktua aku. dema nk balik kedah, mak aku ajak singgah lunch dulu umah aku.... mkn.. mkn ... rehat sat pastu dema sambung la balik kedah. WEll .. that WAS the plan!

~~ sampai bila nk jadi lalang??~~ www.tips-fb.com

4 comments:

cik zita said...

makan2..makan muahah..sama la akak.alih2 balik umah org makan lgi..letih jalan kot.kakaka

Murni said...

byknya mknan..bestt..owh..
sib baik jauh klu dekat mau adik terjah..

tuchin said...

dah sebulan poser.. raya makan jer kijernyerla.. muahahaha kaber balik

AnakJati said...

Bila nak sampai jb beraya rumah den hehehe :)

Related Posts with Thumbnails