ingatlah tanggungjawab kita ...

Follow me ... stay updated.

Tuesday, April 21, 2009

selamat tinggal din!!!

huhu, tak sangka ape yang ader dak chat tu kai tau pasal kedai pat din suka lepak tu betui. bukan x caya kata dak tu cuma ... biasa la kan nama pun manusia elagi x kene batang idung sendrik mana la nak sedor.

korang nak tau apsal? cita dia mcam ni, kemarin aku ge minum situ mana ngah tunggu zam abis kija siang. tu aku minum teh ais, x makn pun. zam amik tongkat ali neskape, telurparuh masak 2 bijik + telur rebus 1.... ais kosong jgn luper ahaks menu wajib kami tu. (kekonon kami ni nak jimat la sat ge nak pi mkn kedai sdap kitt) tu masa nak kira mcm biasa la  kan une, rene, bla.. bla .. suma 8 hengget ajerk.

uik .. sib bek aku dah abiskan air lam cawan x mau aku tesembur gak dengor rege dia. tu mcm biasa la aku kan .


aku: ini air bapa? (teh ais aku)
tukeng kire : 1 ringgit 3 puluh sen.
tukeng kire: abang air 3 ringgit.
aku: telur?
tukeng kira: separuh masak 2 + rebus 1 kan..... 2 ringgit 4 posen.
aku: 1.3......3......2.4.....
aku: oittt baru 6 ringgit 7 kupang, ini ais kosong  berapa? sengget tiga kupang ker?
tukeng kire: (garu pala kene sergah ngan aku)
tukeng kire: ais kosong 30 sen.
aku: abis mana datang 8 henggetnya?
tukeng kire 2: apasal akak? (dengar aku sergah trus mai)
aku: ni kira berapa?
tukeng kire 2: bla..bla..bla (erkkk aku x tau la dia cakap keling ngan yg 1st tu)
tukeng kire 2: 7 ringgit saja kak.
aku: abis apsal mintak 8?
tukeng kira 2: tada dia silap kira air akak 2 kali ...

aku bayo trus blah .... huhu mang la sungguh dia org men kira ikut suka tu men nek harga. dpt cutomer cam member chat tu muleh a dia diam ajer abi pun trus boikot ngan aku? kira bio jujur baru la ramai masuk kidai tu kan .. kan ..

dan mulai harini aku ikut ler nasehat member tu minum kat belakang bank islam. rege pun murah kit, banyak pilihan n pakwe banyak woo ... leh cuci mata. (member tu punya ayat a ... ). kiranya mulai harini aku x der kesempatan la nak ngok muka din yang cute tu lagik. zam gelak ajer aku kata x pat jumpa din... sib bek la ader gambo yer ngan makyer lam hp aku sebagai kenangan ...

tuchin kata: aku bukan kedekut duit nak makan p kalau sedap x kesah la mahai mana pun aku p gak ni mintak keteaw sup dpt keteaw dlm kuah yang x leh nak cita kat org (ate sup x sup, tomyam x tomyam nak cita mcm ner?)
www.tips-fb.com

2 comments:

acik_cute said...

apo la kira pun cincai ja..din owh dinn

Murni said...

ishh..suko2 ati yerr ja..sib baik akak sergah..

Related Posts with Thumbnails