ingatlah tanggungjawab kita ...

Follow me ... stay updated.

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, February 10, 2009

kain ... kain ... sapa nk ngok kain ..


alkisah tersebut la seorang isteri yang merajuk disebabkan laki dia lupa beli milo ....maka dia pun merajuk dengan memunggah kain yang ada sebab tak tau nak buat aper ... (toyebbb)


ekekekeek ... tu la dah majuk punya pasal aku pun pi punggah la kain yg masih kain .. haha haku ni ader sikit gila kalau ngok kain. Ontah napa dari dulu mang mcm tu tp bkn ngok suma kain nak ler .. tp bila nmpak yg bekenan tu terus beli tk pikio panjang. tu bab la kalau muleh elak pi kedai kain mang elak .. hehe takut beb kang haku beli .. beli .. beli jer ekekek tapi kengkadang aku beli aku kasi mak aku .. tak pun akak ipo aku kat kampung. hehe


ok nak cita kain ni aku beli tahun bila entah aku x hengat yang sure aku beli masa 1st time pi nilai-3 ngan family. time tu kain mahal lagi x mcm skang nie kain dah murah. kain satin corak ader kaki .... masa tu 3 keping 50 hengget so aku amik 2 kasi mak aku satu.




kain ni plak masa ngah gamer pesen pusing2 tu. hehe yang puteh biru tu abg ipo aku kasi n yang ijo tu kain hantaran aku. kain ni pun jenis satin gak ..





yg ni lain sikit, kain sutera terengganu. oren tu ader kaki ngan kuning tu mang mcm tu la patern dia. kain ni aku kirim kat abg ipo aku gak bab dia mang selalu kalau pi beli kain kat masjid india tu dia beli banyak so dpt la harga borong. pi skang dah jarang dah ...






la ni kalau lalu kat soping komplek jer yg ader bazar mesti byk yg jual kain sutera cina. mcm2 harga aku jumpa ader yg 48 hengget ader yang 78 hengget padahal kain patern yg sama just jual pat len2 jer. sekali jalan kat pasar malam jalan tar tu sajer la ngok kaintu kat situ .. sama gak 48 ke atas .. tapi dah nk kat ujung kit tu nampak kain yg sama tu dia tulis rm18 sahaja. aku aper gik pe la tanya 18 tu yg mana? kata suma ni 18 hengget sepasang. aku aper gik .. amik jer la! nak amik lebih wet pun dah tk cukup bab beli makan mr. leha dah tu amik jer la sepasang.


wat manjer2 kit kat mr.leha kata tuk baju raya trus dia belikan. yahoOOO ... 1st kain dia beli sejak dah tawin nie ..... korang ngok santik tak? tang kaler tu tak yah siter la yer sal nak kene maching ngan baju melayu yang dia ader .. hehehe ... jangan jeles ek ...




dah abis kemas balik aku simpan lam kotak nie. nampak kemas sikit buh dalam plastik tu sangkut ..





skang yang wat haku pening ni sal duk pikir kain mender nk wat baju mender ... saper der idea meh kasi meh .. meh ... tp kasi idea tau bukan kasi kain ... uwekk ...
www.tips-fb.com

No comments:

Related Posts with Thumbnails