ingatlah tanggungjawab kita ...

Follow me ... stay updated.

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Monday, February 16, 2009

nilai cintamu...

semalam mr. leha keja kui 5 pOtang. so aku nie kemusanan melepak kan diri ngan akak sebelah bilik aku tu. dalam duk nyembang sekali dia kata kami ni tak mcm husband & wife, tapi lebih mcm couple jer.. mcm kengkawan pun ader .... tetiba dia ter...tanya

"adik, adik zam tu penah tak cakap kat adik sayang ker centak ker? aler mcm abang sayang sangat kat sayang, abang harap sayang tak kan tinggal kan abang yer.... hah ckp mcm tu ader dak?

begitu la lebey kurang suklan dia kasi aku tu.... aku terkasima jap (tekedu la!). aku ni kan lurus bendul tu tak reti plak nak menipu nie (tipu sunat jer ader la pi pas tu kasi tau gak) so dengan sepantas kilat aku jawap dengan penuh yakin dan isi yg padat ..

"DOK!"

muahahaha aku tau adik aku tu mesti ngah guling2 gelak baca cara aku jwp. tapi dah mang itu kenyataan nyer ..

bila aku fikir balik suklan akak tu, mang la mr. Leha tk penah ckp mender2 mepek mcm tu. aku jer ckp mcm tu kat yer.. sebuk tanya yer sayang aku dak? cikit ker banyak ker.... kalau gaduh pun pas baik tu aku sure kata yang yer dah tak sayang aku bab aku noty marah dia .. huhu ...

tapi yang nyata walau kasih tk penah terucap di mulutnya tapi aku tau dia amat menyayangi aku. kalau tk sayang bakper dia susah payah kawin ngan aku kan. cinta? entah la mungkin ada aku pun tak tahu. yang aku tau dia penah ckp yang dia dah tk der spa2 ge selain aku lepas arwah tOk dia meninggal. mungkin kata2 tu yang buat aku kuat tuk terima dia seadanya dia.

bagi aku ungkapan kata cinta, kasih dan sayang amat diharapkan dalam sesebuah perhubungan. namun andai ungkapan itu sering di ucapkan.. masih ader nilai ker dalam hidup ni?. selalu yang sering mengucapkan tu la yang seringkali kecewa ..

mcm aku la. dulu bercentak bagai nak rak, .. ayang la anjer la itu la ni la love you la tapi penyudah bila jumpa org len trus ucapan tu kasi kat org lain plak.... huh begitu rendah nilai cinta dak tu.. mcm beli ikan kat pasar jer.

maybe sbb tu kot bila mr. leha tk der nk lomantik2 nie (erk ... yer tak lomantik ker yang? ekekekek) aku tk kesah sangat. banyak faktor lain yg lebih diperlukan untuk menjadi seorg suami yg baik selain mulut manis sahaja... dan yang penting yer layan aku mcm mana aku dan alhamdulillah takat ni tk penah gik suh aku berubah .... aku jer sebuk nk kuwus la nk tu la nak gene la .. ahaks, nama pun pmpuan kalau buat sesuatu perubahan tu kene niat tuk suami baru la dpat keberkatan nyer ..... adoi adik aku tu sure gelak gik kat aku bab sebuk nk jadi ustazah plak tetiba .. kui3

aku mcm mana? erk .. yang tau n biasa ngok aku ngan dia tau la kot. yang tk penah ngok tu aku pun x tau ekekekeke ...

www.tips-fb.com

3 comments:

azita said...

uhuk..cinta kalu tak sebut tu arr cinta btl2.ek.ntah x tau la..muahahaha ustaza akak.cinta tak kenal sapa dia di mata org.nanana

tuchin said...

wah.. wah adk aku ni sejak sebuk nak bantal peluk dah makin pandai la .. syabas inspekter sahab perdana ..erk .. betui ker ni? bedal jer la ahaks ...

azita said...

sebab tak kenal sapa la.sbb kenal incik wan ja.hakhak..
cinta oh cinta

Related Posts with Thumbnails